Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

Tyto obchodní podmínky jsou platné pro nákup na internetovém obchodě www.eko-darek.cz, jehož majitelem od 28.4.2010 je Bc. Vendula Marešová, vedena v Živnostenském rejstříku MM Liberec, se sídlem Sousedská 320, PSČ 463 34, IČ 75109182,  a upravují práva a povinnosti mezi prodávajícím a zákazníkem jako kupujícím prostřednictvím internetového obchodu www.eko-darek.cz.

Práva a povinnosti kupujícího a prodávajícího upravují tyto obchodní podmínky v souladu s ustanoveními § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou nikoli spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb.).

Zákazníkem internetového obchodu www.eko-darek.cz je kupující. Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který je spotřebitelem a kupující, který spotřebitelem není.

Kupujícím jako spotřebitelem je každá osoba, která uzavírá smlouvu s podnikatelem mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání.

Za kupujícího podnikatele se považuje každá osoba, která uzavírá smlouvy související s podnikatelskou činností, resp. související se samostatným výkonem svého povolání.

 

  1. Uzavření kupní smlouvy

Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou na uvedenou e-mailovou adresu kupujícího.

K objednání zboží nemusí být kupující registrován/přihlášen. Pro objednání zboží musí kupující provést výběr zboží a provést jeho „vložení“ do „nákupního košíku“, a to kliknutím na ikonu nákupní košík u pokynu „DO KOŠÍKU“. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „POTVRDIT OBJEDNÁVKU“.

Před podáním objednávky prodávajícímu je v souladu s ustanovením § 1826 občanského zákoníku kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil.

Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů, pokud dále není uvedeno jinak.

Před vlastním uskutečněním objednávky je kupující dostatečným způsobem upozorněn na tyto obchodní podmínky a má možnost se s nimi v potřebné míře seznámit. Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, a že s nimi souhlasí.

 

  1. Cena zboží, způsob její úhrady, náklady spojené s dodáním zboží

Cenu zboží a případně náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy je kupující oprávněn uhradit prodávajícímu níže uvedenými způsoby:

V hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce zboží, platba se provádí dopravní společnosti, která ji převodem uhradí prodávajícímu (všichni dopravci).

Platební kartou na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce zboží, platba se provádí dopravní společnosti, která ji převodem uhradí prodávajícímu (pouze u společnosti PPL).

Bezhotovostně převodem na účet prodávajícího v sídle prodávajícího.

Bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2401956221 / 2010 vedený u Fio banky.

Kupující je povinen uhradit prodávajícímu společně s cenou za zboží rovněž náklady spojené s dopravou, a to v souladu s kupní smlouvou, popřípadě dohodnutou cenou.

Prodávající je oprávněn požadovat po kupujícím zaplacení zálohy nebo celé platby za objednané zboží.

Splatnost ceny za zboží v případě bezhotovostní platby je 10 dní s tím, že závazek úhrady ceny za zboží je splněn okamžikem připsání částky odpovídající ceně za zboží na účet prodávajícího. Při platbě na dobírku je splatnost ceny zboží při předání/převzetí zboží. Případné slevy z ceny za zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne jinak.

Prodávající vystaví po uhrazení kupní ceny kupujícím doklad, který předá, popř. zašle v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího, a to s hledem na způsob dodání zboží. Prodávající není plátcem DPH.

Uhrazením celé kupní ceny zboží a případných nákladů na dopravu nabývá kupující vlastnické právo ke zboží.

 

III. Změna, zrušení smlouvy

Vzniklou kupní smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů.

Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část před uzavřením kupní smlouvy v případech, kdy zboží se již nevyrábí nebo předmětné zboží již dodavatel nedodává nebo se výrazným způsobem zvýšila cena dodavatele zboží. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu a k uzavření kupní smlouvy nedojde.

 

  1. Dodání zboží

Možnosti dodání zboží jsou v souladu s kupní smlouvou následující:

Zaslání zboží prodávajícím prostřednictvím smluveného dopravce na adresu určenou v objednávce.

Zboží je možno také po předchozí domluvě osobně odebrat. Pro osobní odběr proveďte standardní objednávku na www.eko-darek.cz a vyberte platbu předem na bankovní účet (od konečné částky odečtěte případně vyčíslenou částku za dopravu). Před návštěvou se prosím telefonicky informujte na čísle +420 774 607 667, jestli je požadované zboží připravené, případně si dohodněte termín, kdy bude zboží k dispozici. O připravenosti objednávky budete také informováni emailem.

Adresa pro osobní odběr:

Sousedská 320, 463 34 Hrádek nad Nisou.
E-mail: info@eko-darek.cz

Je-li prodávající v souladu s kupní smlouvou povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při jeho dodání. V případě, že z důvodů na straně kupujícího je třeba doručovat opakovaně, popř. jiným způsobem nebo na jinou adresu, než kupující uvedl v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním, popř. s doručováním jiným způsobem nebo na jinou adresu.

Kupující je povinen při převzetí zboží neprodleně zkontrolovat neporušenost obalů zboží a samotného zboží:

Při přebírání zásilky je nutné zkontrolovat obal zásilky – zjevnou vadu (poškození obalu) je nutné nám ihned oznámit, poznamenat rozsah poškození obalu při přebírání do přepravního listu (sepsat reklamační protokol s řidičem dopravce) a pošlete nám fotografie poškození. Zásilku je tak možné převzít i s touto vadou bez obavy s následným uplatňováním případné škody. Zásilku nepřebírejte v případě, že je zřetelně a viditelně poškozen i obsah zásilky a sepište s řidičem reklamační protokol o poškození zásilky (zápis do přepravního listu) a pošlete nám fotografie poškození. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel. V takovém případě nás kontaktujte, abychom dohodli další postup a zaslání nového zboží. V takovém případě budeme řešit reklamaci s dopravcem sami.

Obsah zásilky zkontrolujte ihned po odjezdu řidiče, řidič nečeká na kontrolu obsahu při předávání – skryté vady je možné ohlásit do 2 dnů po převzetí zásilky a požádat dopravce o sepsání zápisu o škodě. Na náš email: info@eko-darek.cz pošlete fotodokumentaci poškození a kopii zápisu s dopravcem o poškození. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.

Po převzetí zboží je kupující povinen neprodleně zkontrolovat obsah balení zda obsahuje všechny produkty a součásti dle objednávky. V případě neúplnosti objednávky je povinen do 24 hod. dodavatele informovat na elektronické adrese info@eko-darek.cz o počtech chybějících součástí objednávky.

K podání reklamace je nutné nejlépe využít formulář formularProUplatneniReklamace

Pokud porušení obalu svědčí o neoprávněném vniknutí do zásilky, kupující není povinen zásilku od přepravce převzít. Pokud je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko spojené s volbou způsobu dopravy a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

 

  1. Práva z vadného plnění

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Prodávající je povinen dodat zboží kupujícímu bez vad. Pokud je plněno vadně, kupující má práva z vadného plnění.

Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal,

má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal na www.eko-darek.cz,

se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,

věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od kupní smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od kupní smlouvy odstoupit. Veškeré požadavky je odběratel povinen napsat prostřednictvím  elektronické pošty na adresu: info@eko-darek.cz . K podání reklamace a získání reklamačního čísla je nutné využít formulář formularProUplatneniReklamace

Neodstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Uplatni-li kupující právo z vadného plnění (reklamace), potvrdí mu prodávající v písemné formě, kdy právo uplatnil, jakož i provedení opravy a dobu jejího trvání. Vyřizování reklamací spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@eko-darek.cz.  Informaci o vyřízení reklamace kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího. Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.) a neobdržel kompletní reklamované zboží zpět na posouzení oprávněnosti reklamace. Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů a dodání zboží kupujícím. Prodávající je oprávněn jednostranně započíst nárok na náhradu škody vzniklé na zboží oproti nároku kupujícího na vrácení kupní smlouvy.

Reklamační řád, který naleznete ZDE http://www.eko-darek.cz/reklamacni-rad,  je nedílnou součástí těchto obchodních podmínek a blíže specifikuje některá ustanovení.

 

  1. Právo Spotřebitele odstoupit od smlouvy

Spotřebitel má v souladu s § 1829 odst. 1 občanský zákoník v případě, že je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Odstoupením od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Spotřebitel v souladu s ustanovením § 1837 nemůže odstoupit od kupní smlouvy zejména:

dodávce zboží, které je upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu (volba délky, šířky, barvy, hmotnosti, druhu materiálu apod.) ,

o dodávce zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,

o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,

o dodávce zboží, ze kterého spotřebitel sejmul ochranné fólie, které brání dalšímu prodeji,

o dodávce zboží, které bylo poškozeno manipulací spotřebitele,

o dodávce zboží, které nebylo sestavováno v souladu s návodem, nebo byla zahájena montáž v rozporu s montážním návodem.

Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od něj obdržel. Pokud je vrácené zboží poškozeno, může prodávající uplatnit vůči spotřebiteli právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodávající je v takovém případě vzniklou škodu prokázat (např. zdokumentováním prostřednictvím fotografií, zápisem za účasti třetí osoby apod.). Prodávající v takovém případě vrací kupujícímu jen cenu sníženou dle tohoto odstavce.

Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel zasílat mimo jiné na adresu elektronické pošty prodávajícího: info@eko-darek.cz.

V případě, že kupující dle předchozích odstavců odstoupí od kupní smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Jestliže spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízel, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. S ohledem na skutečnost, že prodávající nehradí spotřebiteli náklady spojené s vrácením zboží, neboť prodávající upozornil spotřebitele o povinnost nést náklady spojené s vrácením zboží dle ustanovení § 1820 odst. 1 písm. g) občanského zákoníku.

Prodávající není povinen vrátit kupujícímu peněžní prostředky dříve, než od kupující obdrží kompletní vrácené zboží z titulu odstoupení od smlouvy.

Poučení o odstoupení od smlouvy naleznete zde - odstoupeni-od-smlouvy-formular včetně vzorového formuláře

 

VII. Evidence tržeb

  1. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
  2. Prodávající vystavuje účtenky dle zákona o evidenci tržeb v elektronické podobě zasílané emailem či v papírové podobě v závislosti na zvolené platební metodě a způsobu přepravy.

VIII. Dárkové certifikáty

  1. Dárkové certifikáty jsou ceninami vydávanými prodávajícím a uplatnitelnými pouze k nákupu u prodávajícího. Kód na certifikátu slouží k technickému způsobu realizace ceniny. V případě nedokončení nákupu či odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě prodávající může vygenerovat kupujícímu náhradní kód. Případným vygenerováním nového kódu nedochází ke změně ceniny.
  2. Okamžik tržby z pohledu zákona o evidenci tržeb v případě platby dárkovým certifikátem nastává k okamžiku expedice zboží kupujícímu.

 

  1. Ochrana osobních údajů

Informace o kupujících jsou uchovávány zejména v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění. Kupující uzavřením kupní smlouvy výslovně souhlasí se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v databázi prodávajícího po úspěšném splnění kupní smlouvy, a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním.

Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům. Osobní údaje je možno na základě písemné žádosti zákazníka odstranit z databáze. Osobní údaje kupujících jsou plně zabezpečeny proti zneužití. Osobní údaje kupujících prodávající nepředává žádné další osobě. Výjimku představují externí dopravci, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu, který je nutný pro doručení zboží.

Jednotlivé kupní smlouvy jsou po svém uzavření provozovatelem archivovány, a to ve formě elektronické a jsou přístupné pouze provozovateli internetového obchodu.

 

  1. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku

Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.

 

  1. Závěrečná ustanovení

Vyřizování stížností kupujících zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@eko-darek.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

Jak prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího je popsáno v sekci Ochrana osobních údajů zákazníků. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné.

Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním Zákona.

V případě sporu mezi kupujícím spotřebitelem a prodávajícím může spotřebitel využít též možnosti mimosoudního řešení sporu. V takovém případě může kupující spotřebitel kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz) a postupovat dle pravidel tam uvedených. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze nalézt též na stránkách České obchodní inspekce. Zahájit alternativní řešení sporu je rovněž možné prostřednictvím on-line formuláře na stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/.

Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.

Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího, v den uzavření kupní smlouvy. Objednávka spotřebitele je po svém potvrzením jako uzavřená kupní smlouva mezi kupujícím a prodávajícím archivována za účelem jejího splnění a další evidence a její stav je přístupný kupujícímu.

Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Nákupem kupující souhlasí se zasíláním obchodních sdělení.

Kupující tímto potvrzuje, že měl dostatečnou možnost před uzavřením kupní smlouvy seznámit se v souladu s ustanovením § 1811 občanského zákoníku zejména s označením zboží a jeho popisem, s cenou za zboží, způsobem platby, způsobem dodání zboží a výší nákladů spojených s dodáním zboží, s údaji o právech z vadného plnění a o právech ze záruky. Tyto obchodní podmínky spotřebiteli umožňují jejich archivaci. Momentem uzavření kupní smlouvy kupující přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky včetně ceny objednaného zboží uvedenou v potvrzené objednávce, nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak.

Tyto obchodní podmínky jsou pro nákup v internetovém obchodě www.eko-darek.cz, platné a účinné od 1. 6. 2023
 

Máte-li jakýkoliv dotaz, kontaktujte nás:

Tel: +420 774 607 667

E-mail: info@eko-darek.cz

  

Internetový obchod www.eko-darek.cz je registrován na Úřadě pro ochranu osobních údajů pod číslem 00070682 / 001.